Τρίτη, Μαΐου 23, 2006

Οι φίλοι μας τα ζώα

Image Hosted by ImageShack.us

Με αφορμή απ' τη μια το ποστ του Κυκλάμινου και ένα φυλλάδιο του Ελληνικού Ταμείου Μέριμνας Ζώων που έπεσε στα χέρια μου απ' την άλλη, ξεκίνησα να γράφω το ποστ αυτό.

Τους προβληματισμούς μου για την υπόθεση του Ουντέζε, του σκυλιού της Κυκλάμινο τις παραθέτω στο μπλογκ της. Τους προβληματισμούς μου όμως σχετικά με το τι σημαίνει υπεύθυνος ιδιοκτήτης ζώου, τους γράφω εδώ.

Αντιγράφω απο το φυλλάδιο που προανέφερα: (η σειρά αναφοράς είναι δική μου)

Ο υπεύθυνος ιδιοκτήτης:

Ποτέ δε θα σκεφτόταν να εγκαταλείψει το κατοικίδιό του και κατανοεί οτι ένα κατοικίδιο αποτελεί δέσμευση για ολόκληρη τη ζωή του.

Αφιερώνει χρόνο στο κατοικίδιό του. Τα κατοικίδια είναι οικόσιτα ζώα και έχουν ανάγκη την ανθρώπινη συντροφιά.

Αντιμετωπίζει και συμπεριφέρεται στο ζώο του σαν να είναι μέλος της οικογένειάς του. Το αφήνει να ζει μέσα στο σπίτι.

Καταλαβαίνει οτι όλα τα ζώα είναι πλάσματα που αισθάνονται, και συμπεριφέρεται στο κατοικίδιό του με την εμπιστοσύνη και το σεβασμό που του αξίζει.

Μαθαίνει στα παιδιά του να σέβονται και να αγαπάνε τα ζώα καθώς και το πώς πρέπει να τους συμπεριφέρονται. Τα κατοικίδια είναι πολύ καλοί δάσκαλοι για τα παιδιά.

Φροντίζει ιδιαίτερα το κατοικίδιό του όταν αυτό γεράσει. Τα ηλικιωμένα ζώα όπως ακριβώς και οι άνθρωποι, μπορούν να έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας, όπως προβλήματα με την καρδιά, το συκώτι, τα νεφρά τους, και καταρράκτη, αρθριτικά, διαβήτη και καρκίνο.

Κατανανοεί οτι το να φροντίζει κανείς ένα κατοικίδιο, σημαίνει πολύ περισσότερα απο το να του παρέχει απλά επαρκές φαγητό, νερό και καταφύγιο. Τα οικιακά ζώα εξαρτώνται πλήρως απο τους ιδιοκτήτες τους για την ευημερία τους.

Εκπαιδεύει τον σκύλο του να γίνει ένας "καλός πολίτης". Τα προβλήματα στη συμπεριφορά του ζώου είναι λάθος του ιδιοκτήτη κι όχι του κατοικίδιου.

Και τα αυτονόητα:

Προσφέφει στο κατοικίδιό του ισορροπημένη διατροφή και του παρέχει πάντοτε φρέσκο, πόσιμο νερό.

Παρέχει στο κατοικίδιό του ένα κρεβάτι.

Παρέχει παιχνίδια στο κατοικίδιό του για να είναι απασχολημένο κι ευτυχισμένο.

Πηγαίνει το κατοικίδιό του στον κτηνίατρο συχνά.

Παίρνει τις απαραίτητες προφυλάξεις για την πρόληψη ασθένειας του σκύλου του απο Λεϊσμανίωση (καλαζάρ), Σκουλήκια της Καρδιάς και Ερλιχίωση -όλες θανατηφόρες ασθένειες.

Φροντίζει να κανονίζει απο νωρίς το θέμα του ζώου του όταν φεύγει για διακοπές.

Στη συνέχεια το φυλλάδιο θέτει κάποιες ερωτήσεις και θέματα για προβληματισμό στους
υποψήφιους ιδιοκτήτες ζώων.
Κάποια απο αυτά είναι:

Όλα τα σκυλιά έχουν ανάγκη να βγαίνουν βόλτα καθημερινά, ακόμη κι αν έχετε κήπο.

Τα σκυλιά που δε βγαίνουν ποτέ βόλτα, αισθάνονται ανία, γαβγίζουν κι ενοχλούν τους γείτονες.

Ένα μπαλκόνι ή μια ταράτσα δεν είναι το κατάλληλο μέρος για να έχετε ένα σκύλο.

Τα σκυλιά δεν πρέπει ποτέ να ζουν δεμένα. Νιώθουν ανία και υποφέρουν απο ψυχολογικά προβλήματα.

Όλα τα κατοικίδια έχουν ανάγκη απο την ανθρώπινη συντροφιά και ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά τους καθημερινά.

Αν απουσιάζεται στη δουλειά σας όλη μέρα, ένας σκύλος δεν είναι το κατάλληλο κατοικίδιο για σας.

Ένα κατοικίδιο πρέπει να θεωρείται μέλος της οικογένειας, με το οποίο θα περάσετε τα επόμενα 10-18 χρόνια.

Μπορείτε να πληρώνετε τη διατροφή ενός κατοικίδιου;

Μπορείτε να πληρώνετε εμβόλια, αντιπαρασιτικά χάπια, αμπούλες, σπρέι, κολάρα κλπ που είναι απαραίτητα;

Μπορείτε να πληρώσετε για τη στείρωση του κατοικίδίου σας;

Αν το ζώο σας αρρωστήσει ή τραυματιστεί, μπορείτε να πληρώσετε την ακριβή κτηνιατρική θεραπεία;

Πώς θα διευθετήσετε το θέμα των διακοπών σας σε σχέση με το κατοικίδιό σας;


Καθώς διάβαζα τα πιο πάνω, ήταν αδύνατο να μην αναρωτηθώ κατά πόσο υπήρξα υπεύθυνη και συνειδητοποιημένη ιδιοκτήτρια ζώου.
Η απάντηση είναι "όχι όσο θα έπρεπε".

Τα ζώα μου, και ειδικά τα σκυλιά μου δεν υπήρξαν δυστυχισμένα, ούτε παραμελημένα, αλλά σίγουρα θα μπορούσα να τους έχω φερθεί και καλύτερα. Το να πω οτι "δεν ήξερα", δεν αποτελεί φυσικά δικαιολογία.

Και το σίγουρο είναι πως αν είχε πέσει πριν μερικά χρόνια αυτό το φυλλάδιο στα χέρια μου, δε θα αποφάσιζα ποτέ να πάρω σκύλο, όπως και δε σκοπεύω να πάρω ξανά σκύλο στο μέλλον, εκτός κι αν αλλάξουν κατά πολύ οι σημερινές συνθήκες της ζωής μου.

4 σχόλια:

Ελπίδα είπε...

Τύπισσά μου, σε συγχαίρω για την κίνησή σου αυτή. Είναι απαραίτητη γι' αυτούς που σκέφτονται να αγοράσουν ένα ζώο με κίνητρο την δικιά τους ικανοποίηση και όχι γιατί πραγματικά θέλουν να αφιερωθούν στο ζώο, όποιο κι αν είναι αυτό.

Επειδή δεν το σκέφτονται, γι' αυτό είναι τόσα αδέσποτα στον δρόμο. Αυτό που μας έδωσες την ευκαιρία να διαβάσουμε και σ' ευχαριστώ γι' αυτό, θα έπρεπε να δίνετε και να το διαβάζουν υποχρεωτικά τα pet shop στους ενδιαφερόμενους και αφού το υπογράψουν, τότε να αγοράζουν ζώο. Έτσι δεν θα υπάρξουν ξανά ανεύθινοι πολίτες.

Εγώ θέλω να πιστεύω ότι δεν ανήκω στην κατηγορία αυτή. Μπορεί να ανήκω σε άλλη χειρότερη, ίσως, αλλά αυτό θα το κρίνετε εσείς, διαβάζοντας την σελίδα μου, για να μην επαναλαμβάνομαι.

Τύπισσά μου, εγώ τα ήξερα όλα αυτά, απ' την πράξη. 14 χρόνια μου έκανε γερό φροντιστήριο ο Έντουαρτ και στις απαιτήσεις και στα έξοδα. Ένα σκυλί όμως διαφέρει πολύ από ένα γάτο και σύμφωνα με το κείμενό σου, η δική μας οικογένεια δεν πληρεί τις προυποθέσεις για την άνετη ζωή 18- 20 χρόνων του Ουντέζε.

Γι' αυτό και ξεκινώ νέο αγώνα, ώστε να βρεθεί ο ιδανικός άνθρωπος να τον φροντίσει και να τον αγαπήσει περισσότερο από μένα, χωρίς να σημαίνει ότι δεν θα συμμετέχω ή θα κόψω επαφές. Να είσαι σίγουρη ότι ο Ουντέζε θα έχει καλά γεράματα. Τα δικά μου, δεν ξέρω. Αρκεί που τώρα είπε ο άντρας μου το "ναι". Αρκεί να βρεθεί ο ιδανικός αυτός άνθρωπος.
Με πολλή αγάπη

Τυπος Νυχτερινος είπε...

Έχεις δίκιο ρε Ελπίδα...

Μακάρι να ενημερωνόταν ο κόσμος περισσότερο, μακάρι να το σκεφτόταν περισσότερο προτού πάρει ένα ζώο.

Και φυσικά μέσα στον κόσμο είμαι κι εγώ. Άλλωστε το ξαναείπα, το ποστ το έγραψα πρωτίστως για μένα, δικός μου ήταν ο προβληματισμός.

Για τα σκυλιά μου τι να σου πώ. Για τη Ραίσα θα σου πώ κάποια στιγμή απο κοντά, ούτε που θέλω να το θυμάμαι. Ο Έκτοράς μου πάλι είναι μια χαρά, γερός, δυνατός, ζει και βασιλεύει.

Τέλος πάντων, δεν μπορώ να κάνω κάτι για να αλλάξω τα περασμένα, αλλά σίγουρα μπορώ να κάνω κάτι για να προσέξω στο μέλλον. Όχι άλλα ζώα αν δεν μπορώ να τα φροντίσω σωστά και όπως τους πρέπει.

Να σας πώ αντιδράσεις όσων τους κουβέντιασα για το θέμα:
Διαβάστε:

"Σιγά μωρέ, μην πάθει η υγεία του σκυλιού. Εγώ τόσα ζώα θυμάμαι δεμένα δεν έπαθαν τίποτα"
"Ναι καλά, σε λίγο θα θέλουν και ψυχολόγο τα σκυλιά. Άσε μας ρε πουλάκι μου, εδώ πεθαίνουν παιδάκια..."
"Τα σκυλιά έχουν αντοχές. Εμένα ο παππούς μου στο χωριό μ' ένα ξεροκόματο τα είχε και δεμένα και άσε το τι ξύλο τους έριχνε. Μια χαρά ήταν"
"Μωρέ και μόνο που τα έχεις στο σπίτι σου κι έχουν το φαί τους και το νερό τους, τυχερά είναι. Σκέψου τα υπόλοιπα που κυκλοφορούν αδέσποτα στους δρόμους. Βασιλιάδες τα έχουμε τα ζώα μας"
"Δηλαδή τι θες να πεις, οτι δεν είμαστε φιλόζωοι; Ορίστε μας, εμείς που μεγαλώσαμε σκυλιά και σκυλιά".
.......
Αυτές ήταν οι πιο τυπικές αντιδράσεις απο "φιλόζωους". Εντάξει, δεν είπα να τα ντύνουν με σκουφάκια, γαντάκια, παπουτσάκια και ένα σωρό αηδίες, ούτε να τους κάνουν κουρέματα με ροζ ανταύγιες και φιούμπες.
Δεν είναι εκεί η υπευθυνότητα του ιδιοκτήτη... εκεί είναι η ψωνάρα του.
Αλλά φαίνεται ψάχνω ψύλλους στ' άχυρα.

Ελπίδα είπε...

Όταν σταμάτησα την δουλειά, επειδή είμαι δραστήρια, πήγα από κοντά σ' ένα σύλλογο. Εκεί συνάντησα ανθρώπους που ζητάνε δόξα, παρά να δώσουν αγάπη στα ζώα. Δεν ήμουν τέτοια φιλόζωος, γι' αυτό έφυγα μακριά. Άλλοι έχουνε το όνομα και άλλοι την χάρη...Δυστυχώς.

Ανώνυμος είπε...

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ









Γραμμή βοήθειας για τους κατόχους σκύλων θέτει σε λειτουργία από 1/10/2006 το Ελληνικό Κέντρο Εκπαίδευσης Σκύλων στο πλαίσιο μιας γενικότερης δράσης που σκοπό έχει την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση για τα θέματα που αφορούν τον καλύτερο φίλο του ανθρώπου και την αρμονική συμβίωση μαζί του. Κύριος στόχος της γραμμής αυτής είναι να σταθει στο πλευρό εκείνων που αντιμετωπίζουν προβλήματα συμπεριφοράς από τους δίποδους συντρόφους τους ελπίζοντας έτσι ότι με αυτό τον τρόπο το ΕΚΕΣ θα συμβάλει όσο το δυνατόν περισσότερο στην εξάλειψη φαινόμενων όπως η εγκατάλειψη σκύλων. Από την πρώτη του Οκτώβρη λοιπόν μπορείτε να καλείται στο 210-9830601 οπού οι συνεργάτες του Ελληνικού Κέντρου Εκπαίδευσης Σκύλων θα σας δίδουν δωρεάν τις συμβουλές τους τόσο για τα προβλήματα που τυχόν αντιμετωπίζετε όσο και θα σας ενημερώνουν για θέματα όπως , φυλές σκύλων και σωστή επιλογή της φυλής που ταιριάζει στον τρόπο ζωης μας , σκύλος και παιδί,ο σκύλος στο πλευρό των ατόμων με αναπηρίες ,σκύλος φύλακας και πολλά άλλα που ευχόμαστε να βοηθήσουν στην δημιουργία υπεύθυνων και ενημερωμένων κυνόφιλων που γνωρίζουν ότι αποκτώντας ένα σκύλο αποκτούν ένα σύντροφο Ζωής.





ΩΡΕΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΓΡΑΜΜΗΣ 13.00-16.00 εκτός Σαββάτου και Κυριακής

People I know

Ο Νίκος. Εξαιρετική κιθάρα. Κάμποσα χρόνια σε ωδείο στην κλασσική, μετά ηλεκτρική, είχε ταλέντο, ήταν νέος, είχε εμφάνιση. Δούλεψε πολύ, δο...