Τετάρτη, Νοεμβρίου 08, 2006

Food for thought

Τι μαγειρεύουμε πάλι σήμερα;
Κλασσικό ερώτημα-μπελάς στο κεφάλι των περισσοτέρων από μας.

Μήπως να φτιάχναμε κανένα ωραίο ψητό κοτοπουλάκι; Ροδοκόκκινο και ξεροψημένο; Κάτι σαν κι αυτό ας πούμε:



Μμ, μιαμ, δεν είναι κι άσχημο!

Αλλά και κανένα μοσχαράκι κοκκινιστό θα ήταν καλό. Τι λέτε; Να, σαν κι αυτό:



Μπα, το καλύτερο απ' όλα είναι χοιρινά παϊδάκια. Ζουμερά και λαχταριστά. Σαν κι ετούτα:



Ε, λοιπόν, θα μπορούσαμε να μαγειρέψουμε οτιδήποτε απ' τα τρία.
Αρκεί φυσικά να μη μας ενοχλούν κάποια απ' τα ακόλουθα...


Ενοχλεί άραγε κανέναν αυτό;



Ή μήπως αυτό:



Πειράζει που τα κοτόπουλα ζουν στοιβαγμένα εφτά-οχτώ μαζί σ' ένα κλουβί ικανό να χωρέσει ένα ή δύο;

Ενοχλούν κανέναν μας οι συνθήκες στις οποίες εκτρέφονται τα μοσχαράκια; Αυτές δηλαδή:





Ή μήπως φρικάρει κανείς με το πώς μεγαλώνουν τα γουρουνάκια στις φάρμες;



Ενοχλεί κανέναν που αυτό το γουρούνι θα καταλήξει στο πιάτο του;



Και άραγε, χαλιέται κανείς που αυτός είναι τρόπος θανάτωσης ενός ζώου;



Αν κάποιος ενοχλείται απ' όλα αυτά, αν του χαλάνε την όρεξη, τότε ας ρίξει μια ματιά στα παρακάτω λινκς, κι ας αποφασίσει να μαγειρέψει κάτι άλλο για σήμερα...


Δείτε εδώ veg.gr αλλά και εδώ ecoChris



14 σχόλια:

kukuzelis είπε...

Νομίζω ότι δύσκολα πείθεται κανείς (τουλάχιστον εγώ) από τις εικόνες και τις πληροφορίες, διότι το μεγάλο ερώτημα που τον απασχολεί καθημερινά είναι: "είναι νόστιμο?"
*

witchofdaffodils είπε...

Ωχ, πολλές σκέψεις..μόνο φανατική του κρέατος δεν είμαι. Οι είκόνες όντως σοκάρουν. Αλλά δεν ξέρω αν θα αισθάνόμουν καλύτερα αν τα ζώα ζούσαν ήρεμα και είχαν καλύτερες συνθήκες σφαγής..
Από την άλλη ο άνθρωπος είναι από τη φύση του τροφοσυλλέκτης και κυνηγός. Δύσκολα μου έβαλες..

Agobooks είπε...

μμμμμμμμμμμμμμμμμ....!

ralou είπε...

Τι!
Ετσι μεγαλώνουν;
Και που είναι οι μεγάλες καταπράσινες φάρμες με τις ευτυχισμένες κότες και τα αρνάκια να τσιμπολογάνε χορταράκι σε παχιά λιβάδια δίπλα σε εκστασιασμένες, μακάριες αγελάδες που βλέπουμε στις διαφημίσεις;

Δάκτυλος των μαρουλοπαραγωγών έφτιαξε σίγουρα αυτό το ποστ.

Αστειεύομαι βέβαια νυχτερινέ τύπε!
Αλλά είμαι κατ εξοχή κρεοφάγο ζώο δυστυχώς και τέτοιες εικόνες μου θυμίζουν ότι συντηρώ και εγώ η ίδια το πρόβλημα.

Τυπος Νυχτερινος είπε...

Καταρχήν να πω ότι δεν είμαι απόλυτα βετζιτέριαν πόσο μάλλον βέγκαν.
Τρώω κρέας που και που, χωρίς να είναι όμως απ' τις αγαπημένες ή τις πρώτες μου επιλογές ως φαγητό.
Οπότε, κουκ, είναι κι αυτό μια άποψη.

Μάγισσα, ούτε εγώ ξέρω αν θα αισθανόμουν καλύτερα. Όμως το σίγουρο είναι πως τώρα μου σηκώνεται η πέτσα, τόσο για την κακομεταχείριση και απάνθρωπη συμπεριφορά μας απέναντι στα ζώα, όσο και γιατί αναλογίζομαι τι σκατά καταλήγει τελικά στο πιάτο μας.
Είναι τρελό να με ενδιαφέρει τι βάζω στα μούτρα μου και πόσο απαλλαγμένο από χημικά και δηλητήρια είναι και να μη με νοιάζει τι βάζω στο στομάχι μου, όταν ειδικά αυτό θα χρησιμοποιήσει το σώμα μου για να δομήσει ιστούς και κύτταρα.
Όσο για το αν ο άνθρωπος είναι από τη φύση του τροφοσυλλέκτης και κυνηγός αυτό είναι κάτι που χωρά μεγάλη συζήτηση.

n.ago προς τι το μουγκρητό παιδί μου;

ραλού μου, το οτι είσαι κρεοφάγος είναι σεβαστό. Άλλωστε είπα ήδη πως κι εγώ δεν είμαι "καθαρή" βέγκαν αν και παλεύω το βετζιτέριαν.
Το αστείο ξέρεις ποιο είναι; Ακόμα και σήμερα υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύουν πως όντως τα ζώα εκτρέφονται στις ειδυλλιακές φάρμες που δείχνουν οι διαφημίσεις των γιαουρτιών και του γάλακτος.
Τι να πει κανείς...

Agobooks είπε...

Ζητώ ειλικρινά και ταπεινά, ένα μεγάλο συγνώμη.
Είχα δει μόνο τα τρία πρώτα πιάτα , για αυτό και το μουγκρητό μου, που υποδήλωνε το στιγμιαίο αίσθημα που σου προκαλεί ένα ωραίο πιάτο.
Συγνώμη!

Περαστικός είπε...

Με ενοχλούν αυτές οι εικόνες και μάλιστα πολύ. Έχω περιορίσει και εγώ το κρέας στο ελάχιστο. Για να είμαι ακριβής δεν το βάζω στο σπίτι μου και το τρώω μόνο όταν μου το σερβίρουν έξω ή το μαγειρεύει η μητέρα μου όταν τρώω στους γονείς μου. Ψάχνω πάντα για βιολογικά προϊόντα και για προϊόντα από ζώα που μεγαλώνουν σε συγκεκριμένες συνθήκες. Έχω βρει αυγά με πιστοποίηση σε σχέση με τον ελάχιστο διαθέσιμο χώρο (επιφάνεια) ανά πτηνό. Οφείλουμε να σεβόμαστε και να φροντίζουμε τα ζώα στα οποία οφείλουμε την ύπαρξή μας. Ο Ινδιάνος ζητούσε συγνώμη και προσευχόταν πάνω από το θήραμά του.

kalliopi είπε...

όλ'αυτά είναι εγκλήματα που διαπράττουμε ενάντια στα ζώα και ο πρώτος λόγος των ασθενειών μας, γιατί ό,τι τρώμε περνάει μέσα μας. τα ζώα δεν είναι εδώ για να γίνονται φαγητό μας, είμαστε πολύ εγωιστές τελικά ως άνθρωποι για να έχουμε αυτή την εντύπωση από την στιγμή που οι οργανισμοί υγείας επισημαίνουν ότι το κρέας δεν είναι απαραίτητο στην διατροφή μας, είναι μόνον αυτό που γίνεται, ένα πτώμα και το ότι τρώμε ένα πτώμα είναι καθαρή άγνοια.

τύπε νυχτερινέ ανέβασε αυτό το ποστ και στο veg.gr αν θες με σαφή αναφορά στο blog σου

Elena είπε...

Oloi prepei na ginoume xortofagoi. Einai polu eukolo, apla trwme otidhpote allo ektos apo zwa. Eimai 15 xronia xortofagos kai h anakoufish apo tis tupseis htan terastia otan to prwtoekopsa. Ta zwa den aksizoun tetoia metaxeirish kai to 8anato alla th frontida mas, an 8eloume na legomaste an8rwpoi kai oxi daimones poou frontizoun mono gia thn kaloperash tous.

Ανώνυμος είπε...

Breathing right is more important...

Τυπος Νυχτερινος είπε...

n.ago δεν πειράζει.

Περαστικέ, καλά κάνεις. Για στείλε μου ένα μέηλ και πες μου κάτι περισσότερο γι' αυτά τ' αυγά που βρήκες. Με ενδιαφέρει.

kalliopi, θα το ανεβάσω. Δεν χρειάζεται αναφορά στο μπλογκ μου πάντως.

elena έχεις δίκιο σε πολλά απ' αυτά που λες και σέβομαι τις απόψεις σου. Όμως είμαι της άποψης πως "πρέπει" δεν υπάρχει, όπως δεν γίνεται να πείσουμε κανέναν για τίποτα. Το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να ενημερώνουμε όσους θέλουν ν' ακούσουν κι εκείνοι να βγάζουν τα δικά τους συμπεράσματα και ν' αποφασίζουν για τον εαυτό τους.
Άλλωστε ο καθένας έχει την ευθύνη του εαυτού του και η πείρα μ' έχει διδάξει πως δεν μπορείς να πείσεις κανέναν να κάνει κάτι που δεν θέλει, πόσο μάλλον βάζοντας μπροστά το "πρέπει", ακόμα κι αν... πρέπει!
Ο κόσμος συνήθως κλοτσάει με τα πρέπει, άσε που προσπαθώντας να πείσεις κάποιον για κάτι που του φαίνεται ασυνήθιστο ή παράδοξο, καταντάς να φαίνεσαι γραφικός και να ενοχλείς (και πάλι από πείρα μιλάω).

Έχω καταλήξει λοιπόν στο να μιλάω και να ενημερώνω όταν το έδαφος είναι πρόσφορο, να λέω πέντε πράγματα όταν δεν βλέπω να υπάρχει ενδιαφέρον και να μη ζορίζω καταστάσεις.
Όποιος θέλει να μάθει περισσότερα συνήθως ρωτάει περισσότερα και πάντα βρίσκει τρόπο, δάσκαλο και δρόμο.

You know who, φυσικά και είναι πολύ σημαντική η αναπνοή κι όλοι μας σχεδόν αναπνέουμε λάθος. Όχι όμως πιο σημαντική από τη διατροφή μας, κατά τη γνώμη μου. Αν θέλουμε ντε και καλά να "ζυγίσουμε" τις ...σημαντικότητές τους, ας τις βάλουμε ισάξιες.

Περαστικός είπε...

Καλημέρα, δυστυχώς δεν τα θυμάμαι (μου τελιεώσανε και δεν έχω και τη συσκευασία), άλλά όταν ξαναπάω στο σουπερμάρκετ και τα αγοράσω θα σου πω.

Ανώνυμος είπε...

μπορώ να έχω διαφορετική γνώμη ή θα πέσετε να με φάτε;

η χορτοφαγία είναι επιλογή δεν ειναι υστερια, μη μασ κουνατε το δάκτυλο με τα πρέπει σας, η κυρία που μας μαλωνει πουλαει στο μαγαζι της βιολογικα πτωματα;

για χρονια η ελλαδα στήριζε την οικνομια της και στην κτηνοτροφια.
Διαβάστε λιγο (προ)ιστορια, λιγο Ομηρο και μετα καψτε μας.

Ημεταχειριση των ζωων ειναι αλλο θεμα κια αυτό να το κουβεντιασουμε.

Μεγαλυτερο έγκλημα ειναι μανταμ η πεινα και η ανθρωπινη εξαθλίωση,αλλα βλεπετε δεν πουλαει, δεν ειναι τρεντι οπως η χορτοφαγια.

Καταληγω, παν μετρον άριστον!

Τυπος Νυχτερινος είπε...

Ανώνυμε,

κανείς δε θα πέσει να σε "φάει".

Νομίζω πως ήδη εξήγησα τη θέση μου στα σχόλιά μου του παρόντος ποστ.
Φυσικά και το τι τρώει κανείς είναι επιλογή του, και το ρήμα "πρέπει" δεν το χρησιμοποίησα πουθενά.

Όσο για την εξαθλίωση και την πείνα, που σαφώς και είναι εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας, θα σε καλούσα μονάχα να σκεφτείς πως εμείς, οι "δυτικοί", είτε μας αρέσει να το σκεφτόμαστε ή να το παραδεχόμαστε, είτε όχι, ευημερούμε πάνω στην πείνα και την εξαθλίωση άλλων λαών.

Να αναφέρω προιόντα και πολυεθνικές; Έχει σημασία αν λέγονται σελ, τεξάκο, κόκα κόλα κ.ο.κ;

Όλοι θα πάμε να βάλουμε βενζίνη, αρκετοί αγοράζουν ή πίνουν κόκα κόλα, κανένας δε νοιάζεται πού, από ποιους, και σε τι συνθήκες, παράγονται τα παπούτσια που φοράει, ή το σιντιπλέιερ του, ή το καφεδάκι που απολαμβάνει το πρωί.

Έχουμε ευθύνες απέναντι σε πολλές καταστάσεις που έχουμε φτάσει να τις θεωρούμε παγιωμένες και να σκεφτόμαστε πως εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι' αυτές.

Κατανοώ πως πήγα την κουβέντα αλλού, αλλά μου το έβγαλαν οι συνειρμοί.

Αυτό που ήθελα να πω είναι κλείνοντας, πως πρέπει δεν υπάρχει και δε θα έπρεπε να υπάρχει. Καθείς είναι ελεύθερος να επιλέξει ό,τι θέλει, και θα μ' ενοχλούσε κι εμένα να μου κουνάει κάποιος το δάχτυλο λέγοντάς μου, είσαι λάθος δεν ξέρεις τι σου γίνεται, δεν ευαισθητοποιείσαι κλπ.

Όποιος θέλει να ενημερωθεί ενημερώνεται. Δυστυχώς, κάτι τέτοιες θέσεις και ιδέες ακούγονται από ανθρώπους με καλές αρχικά προθέσεις και καταλήγουμε στο σημείο να τους ονομάζει ο κόσμος "γραφικούς" και "βαρεμένους".

Ένιγουει, ελπίζω να έγινα κατανοητή.
Αν όχι, πρωί είναι ακόμα, σχωρέστε με!

People I know

Ο Νίκος. Εξαιρετική κιθάρα. Κάμποσα χρόνια σε ωδείο στην κλασσική, μετά ηλεκτρική, είχε ταλέντο, ήταν νέος, είχε εμφάνιση. Δούλεψε πολύ, δο...