Κυριακή, Σεπτεμβρίου 12, 2010

Περιαρθρίτιδα λέει...



Στα μέσα καλοκαιριού, ξύπνησα ένα πρωί με πόνο στον ώμο. Επειδή συνηθίζω να κοιμάμαι ακουμπώντας στο χέρι μου το οποίο τις περισσότερες φορές θα έχω σηκωμένο ψηλά, πάνω απ' το κεφάλι μου, πολλά πρωινά ξυπνώ με το χέρι ή τον ώμο μου πιασμένο.
Έτσι δεν ανησύχησα πολύ.

Ο πόνος στον ώμο μια έφευγε και μια επέστρεφε, άλλοτε ήταν ένα μικρό τσίμπημα, άλλοτε δυνατότερος κι υπήρχαν μέρες που δε με ενοχλούσε καθόλου.

Πάντως κάποια στιγμή, κοντά στον Αύγουστο, άρχισε να χειροτερεύει σταθερά.

Ένα ωραίο πρωί ανακάλυψα ότι δεν μπορούσα να μετακινήσω το χέρι μου προς τα επάνω και προς τα πίσω. Ανέβαινε μέχρι ενός ορισμένου σημείου κι ύστερα βέλαζα από τον πόνο.

Μασάζ, αλοιφές, λαδάκια, έμπλαστρα, παυσίπονα δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα.

Έλεγα ΟΚ, ας δούμε πώς θα πάει και στην τελική πάμε και στο γιατρό.

Κι ύστερα έφυγα για λίγες μέρες διακοπών. Πλακώθηκα στο κολύμπι, παρόλο τον πόνο, γιατί μέσα στο νερό τα πράγματα γίνονταν καλύτερα κι ο πόνος είχε μειωθεί αρκετά.
Είπα, εντάξει, κάτι κάναμε, βοηθήθηκε η κατάσταση.

Ε, μάλλον όχι.

Με την επιστροφή ο πόνος και η δυσκαμψία προχώρησαν και χειροτέρεψαν με ραγδαίους ρυθμούς, με αποτέλεσμα σε φάση όπου έσκυψα να πάρω κάτι από το ντουλάπι της κουζίνας κόντεψα να μείνω από τον πόνο.

Γιατρός λοιπόν. Ανάμεσα στο να πάω στο ΚΑΤ ως επείγον περιστατικό και στο να πάω στον ορθοπεδικό του ταμείου μου, αποφάσισα το δεύτερο με το σκεπτικό να έχω τον γιατρό όσο πιο κοντά και προσβάσιμα γίνεται για να με παρακολουθεί.
Και πήγα.

Τέτοια εξπρές εξέταση και διάγνωση δεν μου 'χουν ξανατύχει.

Περιαθρίτιδα ώμου, μου λέει ο ειδικός, πάρε τούτα τα αντιφλεγμονώδη, πάρε και χάπια για το στομάχι, πάρε ένα ειδικό αντιφλεγμονώδες διάλυμα για εντριβές, και αν σε δεκαπέντε μέρες δεν έχει βελτιωθεί η κατάσταση τα ξαναλέμε.

Προσπάθησα κανά δυο φορές ν' ανοίξω το στόμα μου και να του πω αυτά που ήθελα (πώς χειροτέρεψε ο πόνος, ποιές κινήσεις δεν μπορώ να κάνω και ποιές μπορώ), αλλά δεν μου έδωσε την ευκαιρία, λέγοντάς μου "δεν χρειάζεται να μου εξηγείτε περαιτέρω, κατάλαβα".
Ούτε κατάφερα να του πω ότι με ο όρος "περιαθρίτιδα" δε μου λέει τίποτε, γιατί ουσιαστικά δεν σημαίνει τίποτε. Δεν υπάρχει δηλαδή πάθηση με το όνομα περιαθρίτιδα ώμου, είναι ένας γενικός όρος που σημαίνει παθολογία στην περιοχή του ώμου.

Το ξέρω πως οι παθήσεις του ώμου έρχονται δεύτερες σε συχνότητα μετά τις παθήσεις της μέσης, όπως επίσης ξέρω πως οι αιτίες του επώδυνου ώμου είναι ένα σωρό και διαφορετικές, κυρίως εξαιτίας βλαβών στα μαλακά μόρια και λιγότερο στα οστά. Όσο για την περιαρθρίτιδα γιατρέ μου, ευχαριστώ πολύ για τα ψάρια, είναι σαν μου λες οσφυαλγία στην περίπτωση που μου πόναγε η μέση. Ή μήπως έπρεπε να νιώσω καλύτερα επειδή που επιβεβαίωσες κι εσύ αυτό που ήξερα, ότι δηλαδή ναι, έχω πρόβλημα στον ώμο μου;

Εγώ περίμενα να μου πει για ακτινογραφίες για αρχή, ή για καμιά μαγνητική ώμου, κι όχι να με πλακώσει στα αντιφλεγμονώδη για δεκαπέντε μέρες "και βλέπουμε".
Και γαμώ την αφραγκία μας μέσα που δεν μου επιτρέπει για την ώρα (είδες, τελικά είμαι αισιόδοξος άνθρωπος), να σηκωθώ και να πάρω σβάρνα τους "ειδικούς" μέχρι που να βρω άνθρωπο να συνεννοηθώ και να θέλει να ψάξει να βρει την αιτιολογία του πόνου, και να έχει και συγκεκριμένες λύσεις να μου πει.

Μέχρι τότε καταπίνω μη στεροειδή αντιφλεγμονώδη και σφίγγω τα δόντια.

15 σχόλια:

Περαστικός είπε...

Εύχομαι τουλάχιστον να είναι αποτελεσματικά. Περαστικά σου.

Τυπος Νυχτερινος είπε...

Απ' το στόμα σου και στου υψίστου το αυτί, περαστικέ μου...

Unknown είπε...

νυχτερινη περαστικα :) εγω ειχα προβληματα με τη μεση μου, πολλα χρονια, πηγα στους καλυτερους γιατρους και φυσιοθεραπευτες και στο τελος αναγκαστικα να κανω εγχειρηση. εγινα πολυ καλυτερα αλλά συνεχισα να εχω κρισεις ανα 1-2 χρονια (σοβαρες) και ποτε δεν ενιωθα δυνατος. Τα λεω αυτα γιατι εδω και 2 χρονια κανω θεραπεια με ενα φυσιοθεραπευτη που μου συστησε μια φιλη μου δασκαλα της γιογκα, και μου διαγνωσε και θεραπευσε με ενα πιο σταθερο και μονιμο τροπο το προβλημα μου. αν θελεις το τηλεφωνο του, στην διαθεση σου.

σε ευχαριστω και για τη συνταγη σαπουνιου ... την κυριακη ειναι η πρωτη προσπαθεια :)

Dellaporta είπε...

Εγώ όταν δεν αισθάνομαι καλά απόφευγω τους γιατρούς. Συνήθως το πόρισμα είναι οτι είμαι άρρωστη.

Κάνε την ακτινογραφία μόνη σου (δεν είναι τόσο ακριβή) και αν έχεις χρόνο πήγαινε για μια δευτερη γνώμη.

Επίσης αν χρησιμοποιείς εναν συγκεκριμένο φαρμακοποιό καλό είναι να τον επισκευτείς και να του εξηγήσεις την κατάσταση. Δεν θα σου δώσει πολύ δυνατά φάρμακα (δεν επιτρέπεται γιατί δεν είναι γιατρός!) - αλλά ίσως να βοηθήσουν πέρισσότερο.

Τυπος Νυχτερινος είπε...

Fanis, για ενημέρωσέ με για τον φυσιοθεραπευτή σε παρακαλώ. Γράψε μου στο giteana@gmail.com

Dellaporta μου, η κατάσταση δεν καλυτέρεψε πολύ, οπότε θα πάω ξανά μανά στον αγαπητό γιατρό να τον πιέσω να μου γράψει μαγνητική. Αν δεν βγάλω άκρη μαζί του, θα φάμε μακαρόνια για ένα μήνα και θα ξηλωθώ να πάω σε εξωτερικό γιατρό.

Marina είπε...

Επειδή είχα επικονδυλίτιδα (tennis elbow) απο το πολύ γράψιμο στο PC, αφού γύρισα τους 1001 γιατρούς και μου είπαν τις 1001 μπαρούφες..στο τέλος κατέληξα σε έναν ορθοπεδικό που μου έκανε 1 ένεση στο κόκκαλο του αγκώνα. Ψόφισα απο το πόνο της ένεσης αλλά το πρόβλημα λύθηκε και 15 χρόνια τώρα παραμένει λυμένο.

Ομως όταν η ξαδέλφη μου είχε το ίδιο πρόβλημα, προτίμησε βελονισμό και είχε αντίστοιχα εξαιρετικά αποτελέσματα.

Για τη περιαρθρίτιδα κύττα και εδώ http://www.elire.gr/info_det.php?di=25

Marina είπε...

A! Στ'αγγλικά λέγεται "frozen shoulder"

Τυπος Νυχτερινος είπε...

Marina, μετά κόπων και βασάνων, μετά από ατελείωτες ώρες ψάξιμο online στις εγχώριες και ξένες βιβλιογραφίες, αφού φασκέλωσα (νοερώς), τον γιατρό του ΤΕΒΕ -το μετάνιωσα, θα έπρεπε να τον φασκελώσω και κανονικώς-, είχα καταλήξει να... "αυτοδιαγνωθώ" με frozen shoulder.
Τελικά, χρησιμοποιώντας το παλιό, γνωστό, καλό μέσον, αφού ρωτούσα δεξιά κι αριστερά όποιον έβλεπα, ένας φυσίατρος/αθλήατρος κι ένας φυσικοθεραπευτής, διέγνωσαν το ίδιο.

Μήπως θα μπορούσες να με ενημερώσεις παραπάνω για τον βελονιστή στον οποίο απευθύνθηκε η εξαδέλφη σου;

Marina είπε...

Στοιχεία βελονίστριας που πήγε η ξαδέλφη μου
ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΚΑΛΠΙΑ,
Λεωφ. Αφεντούλη 39
κοντά στο Τζάνειο Νοσοκομείο, Πειραιάς.
Τηλ. 210 4284 220 και 6944 478797

Η ξαδέλφη μου είχε πρόβλημα με τα χέρια της, πάγωναν τα δάχτυλα και δεν μπορούσε να εργαστεί. Και πόνους αφόρητους. Ο βελονισμός τη θεράπευσε.
Ελπίζω να σε βοήθησα. Περαστικά

Τυπος Νυχτερινος είπε...

Σ' ευχαριστώ πολύ κορίτσι!
Θα το κοιτάξω

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα,ειδα αυτη την αναρτηση σου αν και καπως αργα και ειπα να σου πω καποια πραγματα, δεν νομιζω πως χρειαζεται να μπεις στην διαδικασια για μαγνητικη κλπ και να ξοδευτεις..πριν ..20 χρονια ειχα τα ιδια συμπτωματα..ηπια συμπτωματα αρχικα μεχρι που μετα απο εντονη καταπονηση(μπογιατιζα μονη 120 τμ σπιτι) λυποθυμησα απο τον πονο, ημουν 30 χρονων τοτε...πηγα στα εκτακτα στο Τζανειο και οπως και σενα ο γιατρος σου, χωρις να προλαβω να πω και πολλα χωρις ακτινογραφιες κλπ μου διεγνωσαν περιαθριτιδα..χαπια αντιφλεγμονωδη και μυοχαλαρωτικα, κρεμασμα του χεριου και αν δε υποχωρουσε μου ειπαν να παω να μου κανουν κορτιζονη στην αρθρωση..υποχωρησε τοτε, αλλα οποτε το κουραζα πολυ ειχα κρισεις πονου..σημερα ειμαι 50 μεσα στα τελευταια δυο χρονια με συνεχομενες ενοχλησεις καθημερινα εφτασα να μην μπορω να σηκωσω τα χερια να κανω πχ αποτριχωση στην μασχαλη η να βγαλω την μπλουζα μου..να μην μπορω να τα παω πισω να τραβηξω το φερμουαρ της φουστας μου η να κουμπωσω ξεκουμπωσω στηθοδεσμο κλπ, να μην μπορω να σηκωθω απο το κρεβατι φυσιολογικα βαζοντας εκεινη την ελαχιστη δυναμη στα χερια ,αλλα και να μην μπορω να τα βολεψω και να κοιμηθω ..πηγα σε γνωστο μου και καλο ορθοπεδικο..εκανα ακτινογραφια φυσικα..ο ορος περιαθριτιδα μου ειπε δεν υφισταται..ειναι μια μορφη αρθριτιδας ολο αυτο που δεν θελω να σε απογοητευσω δεν εχει ιαση..ανακουφηση μονο και αναστολη ας πουμε της εξελιξης της με αντιφλεγμονωδη φυσοθεραπειες και γυμναστικη με ειδικες ομως ασκησεις....
περαστικα!

Ανώνυμος είπε...

ακριβως στην ιδια φαση ειμαι εδω και δυο χρονια...συμπασχω φιλε μου....

αλλη ανωνυμη είπε...

εγω τωρα ξεκιναω φυσιοθεραπειες μετα απο διαγνωση περιαρθρικης ασβεστωσης στον αριστερο ωμο



αλλη ανωνυμη

Unknown είπε...

καλησπερα επειδη εχω το ιδιο θεμα με το χερι μου πηγα σε εναν γιατρο μου εκανε μια ενεση δεν ειδα κανενα πποτελεσμα και δεν ξερω τη να κανω ειμαι ανεργη δεν εχω ασφαλιστικο ταμειο και οπως καταλαβαινεται δυσκολο να παω σε ιδιοτικο γιατρο

Unknown είπε...

ενα υπάρχει καμια λυση για το προβλημα μου κατι κατι να μου προτεινει καποιος γιατι πρεπει να παω για δουλεια να δουλεψω καμαριερα και χρειαζομαι γερο χερι.

People I know

Ο Νίκος. Εξαιρετική κιθάρα. Κάμποσα χρόνια σε ωδείο στην κλασσική, μετά ηλεκτρική, είχε ταλέντο, ήταν νέος, είχε εμφάνιση. Δούλεψε πολύ, δο...